نوسانات دلار موقتی خواهد بود

یک نماینده مجلس گفت: با مدیریت مطلوب بانک مرکزی در یکسال و نیم گذشته نوسانات بازار ارز به حداقل رسیده است.

به گزارش صدای بورس، احمد فاطمی، نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاطم‌های بازار ارز در یکی دو سال گذشته با مدیریت خوب بانک مرکزی کنترل شده ، اظهار کرد: حمله اسرائیل به لبنان و شهادت سیدحسن نصرالله نیز مانند اتفاقات سیاسی و امنیتی گذشته در منطقه، بازار ارز را دچار التهاب شدیدی نخواهد کرد.


وی افزود: پیش‌از این و در سال‌های گذشته، ما شاهد تلاطم‌ها و نوسانات شدید بازار ارز بودیم به گونه‌ای که بر اثر کوچکترین حوادث سیاسی و نظامی منطقه یا حتی یک اظهار نظر بازار ارز ما دچار تلاطم و جهش می‌شد.

وی اظهار داشت: در یکسال و نیم گذشته، اما با اتفاقات و رخدادی سیاسی شاهد افزایش قیمت در بازار ارز بودیم، اما با اقداماتی که از پیش انجام شده بود و همچنین افزایش درامدهای ارزی و دست پر بانک مرکزی، نرخ ارز پس از افزایش اندک دوباره عقبگرد داشت.

فاطمی خاطرنشان کرد: با مدیریت خوب بانک مرکزی در یک سال و نیم گذشته این نوسانات به حداقل رسیده و ما شاهد بهبود بازار ارز از نظر ثبات قیمتی بوده‌ایم.

وی افزود: این ثبات نسبی در بازار ارز در حالی است که در یک سال اخیر (از آغاز عملیات طوفان الاقصی) بزرگترین اتفاقات امنیتی را در سطح منطقه داشتیم که می‌توان از جمله آن‌ها به عملیات وعده صادق، ترور شهید هنیه و شهادت سید ابراهیم رئیسی اشاره کرد.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: هرچند بعد از هر اتفاق امنیتی قیمت ارز در بازار افزایش می‌یافت؛ اما واقعیت این است که این افزایش قیمت‌ها به شدت قبل نبود و پس از چند روز آرامش به بازار ارز باز می‌گشت.

وی با بیان اینکه امیدواریم در دولت پزشکیان نیز با مدیریت خوب این وضعیت تداوم داشته باشد و حتی ما شاهد ثبات بیشتر در بازار ارز کشور باشیم، تاکید کرد: حادثه لبنان نیز بار دیگر ثابت خواهد کرد که مانند تمام اتفاقات مشابه در منطقه؛ اینبار هم با نوسانات موقتی و کوتاه مدت روبرو خواهیم بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 504767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =